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Filtro aria KN

Aperto da Sider, 14 Aprile 2009, 18:48:49

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Sider

Sulle istruzioni del filtro c'è scritto che va pulito ogni 50.000-100.000 miglia in condizioni di utilizzo normale. Secondo voi ho capito giusto? dato che lo utilizzo solo su strada (niente off) praticamente ti dura quasi in eterno?

#111

#1
lo pulisci ogni cambio olio. forse 50.000-100.000 miglia è la sua durata.

Sider

Citazione di: #111 il 14 Aprile 2009, 18:57:05
lo pulisci ogni cambio olio. forse 50.000-100.000 miglia è la sua durata.

Nono, si parla proprio di service e poi spiega appunto che ogni 50000-100000 miglia devi lavarlo , olioarlo ecc.ecc.

Lu90

comunue in due e due, quattro lo pulisci.

Quindi regolati tu con che cadenza farlo.

E ricordati di oliarlo quando lo rimonti
Speed limit?

Suzuki GSX-R 1000, what's a Speed limit???  Se il destino è contro di noi...  ... Peggio per lui!!!

Sider

Certo, la mia era solo una curiosità. Comunque è confermato su alcuni forum di moto americani.

#111

adesso io non sò quanti siano 50.000 miglia in km però fossi in te ogni 5/6000 km di asfalto lo pulirei.... poi fai tu.

VECCHIOMONO

Citazione di: #111 il 15 Aprile 2009, 18:10:19
adesso io non sò quanti siano 50.000 miglia in km però fossi in te ogni 5/6000 km di asfalto lo pulirei.... poi fai tu.
80.000 / 160.000 mila km :dubbio:
mi sembra un tantino esagerato....

Sider

Sul manuale c'è scritto così, cmq ho trovato questo articolo in rete

The K&N air filter is somewhat more complex. The unique design features an oiled cotton fabric which holds airborne dirt particles. These dirt particles cling to the outside of the filter and actually become part of the filtering media. The cotton fabric is sandwiched between pleated aluminum screen. Pleating increases surface area which in turn promotes air flow and prolongs service intervals. Pleating exposes five times the surface area compared to a flat element like foam.

The dirt particles collected on the surface of a K&N element have very little effect on air flow because there are no small holes to clog. Particles are stopped by crisscrossed cotton fibers and held in suspension by the oil. As the filter begins to collect debris, an additional form of filter action begins to take place because air must first pass through the dirt particles trapped on the surface. That means the filtration efficiency of a K&N element actually increase as the filter collects dirt. Tests have shown a K&N E-1500 filter will flow 60 percent of its maximum flow capacity after 50,000 miles of street use. And, considering a new K&N flows half again as much air as a comparable paper element, that same filter will provide all of the air the engine needs even after 50,000 miles.

Conversely, dirt trapped by a paper element will impregnate the fibers which will impede air flow at a proportional rate. In other words, performance decreases dramatically as a paper element gets dirty. At the service interval, say 14,000 miles, air flow through a paper element can decrease as much as 70 percent. The efficiency of K&N's oiled cotton gauze medium has been proven time and time again. The condition of the filter can be monitored with a vacuum gauge. The vacuum reading increases as the filter nears its service interval. A high vacuum reading means the filter is dirty and needs to be serviced. Some trucks have logged over 100,000 miles with no loss in air flow as reported by the service technicians. Again this is due in part because a clean K&N filter will flow half again as much air as a comparable paper element.

A K&N will provide superior filtration without sacrificing air flow for a longer period of time - that's performance with value.